zondag 5 oktober 2014

Klutalong

Ik heb op vele Nederlandse blogs een breirol voorbij zien komen.
Hier in Noorwegen wordt erg veel gebreid.
Nu is het hier erg in om kluter (vaatdoekje, washandje) te breien.
Daar doe ik dan ook aan mee. 
Bitta heeft een faceboeksite,
 waar ze enkele weken achter elkaar nieuwe patronen op heeft gezet.
Nu ben ik klaar met de eerste.
Grappig om te doen. 
Ik heb geprobeerd op de noorse manier te breien met de draad over de linker vinger.
Dat is nog niet altijd even gemakkelijk.
Maar aldoende.... nietwaar.

Ik ga vast en zeker een paar andere patronen uitproberen.

Jeg har fått det kluter strikkevirus. 
Nei, da har strikket min første klut.
Jeg er med på Bitta's facebook site.
Jeg brukte Elise garn.
Det var moro å se hvordan fargene ble etterhvert.

8 opmerkingen:

  1. Ik vind dat een mooi waslapje, leuk garen heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo'n waslapje, zeker met de mooie kleur garen, die je gebruikte !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi patroontje, weer een uitdaging te doen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om zoiets te doen, en je kunt het nog gebruiken ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een paar jaar geleden werden hier ook allemaal vaatdoekjes gebreid, zowel in kleur als in naturel, maar bijna allemaal hetzelfde, leuk dat jij verschillende patroontjes gebruikt, ziet er gaaf uit! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het klinkt zo leuk: klutalong! Ik vind je vaatdoekje veel te mooi om te gebruiken, haha. Leuk patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het moet een handigheidje worden denk ik, als je anders moet breien dan je gewend bent. Bij mij werd breien altijd een 10jaren plan, het haken ligt mij beter. Maar dit ziet er goed uit!!

    BeantwoordenVerwijderen