zaterdag 7 september 2013

Mmmmmm smullen / det er bra å spise

Tijdens de zomervakantie moest er in Emmen natuurlijk even een visje gegeten worden.
Gelijk eens gevraagd hoe kibbeling daar gemaakt werden.
Welke kruiden moet ik gebruiken ect.
Oh wacht maar ik geef je wel even de kruiden mee die ik in de winkel gebruik.
Nou vandaag was het zover. 
Er werd een poging gedaan om kibbeling te bakken.
En ze waren lekker. 

Mmmmmm dat smaakt naar meer.

Jeg tok med krydder og tips hvordan jeg kunne lage noe som heter kibbeling.
Det er fisk som bli stekt i olje.
I dag spiste vi det for første gang her in Norge.
Mmmmm det var deilig.

During our vacation in the Netherlands we ate fish. 
It is called kibbeling.
The fish is baked in sunfloweroil.
Mmmmm delcious.


10 opmerkingen:

  1. Hmmmm kibbeling, maar uh hoe maak je het nu?
    Welke vis gebruik je ervoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, jammie jammie! Zo lekker!
    Ik heb ze ook wel eens zelf gemaakt, naar een recept van internet (gewoon gegoogeld) en die waren ook goed te eten.
    Je gaat er vast vaker van genieten? ;-)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is heerlijk nietwaar? Van de zomer ook vaak kibbeling gegeten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker. Ik krijg er trek van. Ik houd van vis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had jij even een lekkere herinnering aan Emmen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heerlijk uit! Leuk dat je in Emmen was!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad een hele lekkere herinnering uit Nederland.
    Gr. Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is nog eens een leuk vakantiesouvenir!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, af en toe kun je dingen best missen in het buitenland! Mijn overzeese familie wil altijd gestoomde makreel en gevulde speculaas. En theebeurzen. Maar die kan ik hier niet meer kopen...

    BeantwoordenVerwijderen